Bogafjell IL ønsker nå å starte opp med organisert trening i tråd med NFF og Helsemyndighetenes anbefalinger.

I første omgang åpner vi opp fra ungdomsfotball og eldre, altså født 2007 eller tidligere. Vi jobber også parallellt med å se på hvilke løsninger vi kan få til for håndballgruppen.

Vi har idag også sendt ut en informasjonspakke til aktuelle trenere og lagledere, og de vil kommunisere videre med lagene i forhold til plan for hvert enkelt lag.

For å ha kontroll på at alle følger Fotballforbundets smittevernregler så må vi ha noen strenge fellesregler.  
Det vil si at alle som skal trene  følge opplegget og treningstider utarbeidet av Bogafjell IL. 

Det gjøres på følgende måte: 

  • Banen blir delt inn i 7 soner. Se vedlagt skisse 
  • Sonene deles inn med kjegler og malte streker i banen.  
  • Alle som skal på trening må vite hvilke gruppe de er på (1-7).  
    Dette legger treneren ut på Spond etter at påmeldingsfristen er gått ut.  
    Oppmøte for spillere er rett før trening starter, og det er viktig at man møter direkte i den sonen man skal starte i og ikke blir stående og henge utenfor et sted. 
  • Ingen spillere kan møte på trening hvis de ikke er påmeldt.
  • Alle har ansvar for egen personlig hygiene både før, under og etter trening.  
  • Det er 4 innganger til banen og det er viktig at alle bruker den inngangen som er nærmest den sonen de skal møte i . Det vil si at sykkel skal settes ved den aktuelle inngangen og ikke i sykkelstativet.  
  • Når treningen er slutt skal alle forlate banen der man gikk inn. Det er veldig viktig at ingen “henger” igjen men forlater treningsområdet så fort som mulig. 
  • Bogafjell IL setter opp alle øvelsene som skal brukes. Dette er for å minske berøring av kjegler, mål ol. Det legges ut baller i hver sone basert på øvelsene.  Baller kommer til å bli desinfisert etter hver trening av en trenerne, men det er allikevel viktig at man unngår å ta på både kjegler, baller eller annet utstyr. Unngå å spytte, kaste tyggis etc. på banen. 
    Treningene kommer til å bli lagt opp som stasjonstrening hvor spillere og trenere flytter seg fra sone til sone. Vi flytter oss alltid med klokken i stigende rekkefølge. Så har man vært i sone 1 så skal man til sone 2 osv. Normalt er man ca 10 minutt på hver post.  
    Alle starter med  vanlig oppvarming på den første posten man er på.  

Viktig: Dette er en ny og spesiell situasjon for alle, og vi må rett og slett bare gjøre det beste ut av det. Vi vet at mange liker veldig godt når vi har spilløvelser. For at vi skal kunne ha en form for trening uten at det øker smittefaren så har vi ikke lov å ha verken spill- eller duelløvelser.