[email protected]

29. mai 2024

Lagnyheter
News article image

Himmelsprett-helgen reiste G2011, J2011, G2010 og J2010 avgårde over Skagerak på jakt etter god fotball, Faxe Kondi og røde pølser.

Minner for livet er skapt!!

Les reisebrev fra G2011 og J2011 nedenfor

Reisebrev fra G2011

31 gutter fra 2011 kullet dro onsdag før himmelspretten sammen med resten av Bogafjell lagene som var påmeldt til Nørhalne cup.

Flatt hav og gode værutsikter for fotball på dansk gress var det vi håpet på før avreise. Dette innfridde. Været ble bare bedre og bedre ettersom turneringa pågikk. Vel i land og buss direkte fra Fjordline til Brovst for første kamper klokken 10.40. Rett på med andre ord for alle tre lagene.

Nørhalne cup er jo kjent for den turneringa med mest spilletid med tanke på pris.

Alle 2011 lagene spilte 3 kamper hver første dag før innrykket på Lindholm skole.

Gymsalen ble erobret, og litt mangel på blendingsgardiner og stikkontakter var eneste bekymring.

Laglederne fant seg godt til rette i garderoben på hver sin luftmadrass.

Tross sagbrukvirksomhet og gjennomtrekk på nattestid gikk det helt greit.

Fredag var det kun oppsatt en kamp før dagen skulle tilbringes i karuseller og berg-og dalbaner i Fårup Sommerland.

Guttene storkoste seg.

Lørdag og siste dag for fotballkamper på Nørhalnecup ble vi dynket i sol og varme, absolutt beste dagen på turneringa.

Solid innsats og litt slitne bein etterhvert på samtlige gutter.

Alle tre lagene gjorde seg bemerket, og viste at Bogafjell-guttene er på et skyhøyt nivå. Rosinen i pølsa var at vi fikk med oss en pokal hjem, etter at det ene laget gikk helt til topps og vant finalen på straffer mot VFL Pinneberg fra Tyskland.

Det vi savnet mest var at vi kunne fått med oss kampene til de andre lagene fra Bogafjell, noe som ikke lot seg gjøre pga. vi spilte på forskjellige arenaer og tettsteder.

God stemning på vei hjemover med buss og Fjordline til Risavika.

Ser frem til neste cup med denne sprudlende og gode gjengen!

Up the whites 🖤🤍

Reisebrev fra J2011

Kristihimmelfartshelgen var det duket for årets høydepunkt for gjengen i J2011. Vi reiste til Nørhalne Cup i Danmark for første gang, og jentene hadde gledet seg i lang tid. 23 spreke jenter møtte spente opp til avreise fra Risavika i godt vær og rolig sjø. Trenere, supermødre og mange foreldre var også klare for en uforglemmelig tur. Det sosiale samholdet startet allerede på ferjen der det ble både shopping, latter og besøk på hverandres lugarer på en ferje smekkfull av ungdommer og voksne fra Bogafjell IL.

Vi ble busset direkte fra Hirtshals til Jetsmark arene hvor begge lag hadde tidlige kamper første dag. I Danmark spiller man 8-er fotball uten offside på 13-års nivå, så dette var noe uvant for jentene som i over et år har spilt 9-er fotball med offside. Spill på naturgress er vi heller ikke borti så ofte, men det ble de raskt vant med. Jetsmark arena hadde flotte utendørs- og innendørs fasiliteter, så vi var svært fornøyde med at vi skulle spille alle kampene våre der.

Rent sportslig ble Nørhalne Cup en opptur for oss. Jentene leverte mange gode prestasjoner, jobbet hardt og tok steg i riktig retning. Begge lag dro i land flere seirer og det var mange jevne og spennende kamper. På grunn av få påmelde lag på 13-års nivå havnet begge lagene i samme pulje. Vi stilte med to jevne lag og fikk derfor litt andre spillerkonstellasjoner enn vi vanligvis har i den hjemlige serien. Dette førte til enda bedre samhold og samarbeid, noe vi har sett resultater av i de seriekampene vi har spilt etter at vi kom hjem. Den store testen på om trenerne hadde klart å fordele spillerne jevnt var internkampen mellom lag 1 og lag 2, denne endte uavgjort så alle var enige om de traff på laguttakene. Resultatmessig endte lag 2 på 3. plass og lag 1 på 4. plass i puljen.

Atmosfæren rundt kampene var herlig, det er jo «deilig å være norsk i Danmark», og det fikk vi virkelig føle på. Stort sett sol og godt vær, nydelig mat, blide funksjonærer og en romslig og god arena. Vi var mange foreldre og søsken som var med i heiagjengen, og i tillegg heiet jentene på hverandre når lagene ikke spilte kamp samtidig. Flagg, bjeller og portabel høyttaler med kul musikk gjorde opplevelsen komplett. Bogajell IL var synlige, blide og laget god stemning.

Et skikkelig gøy felles minne fra turen var at vi lærte oss en ny oppvarmingsdans av et av de danske lagene til låten Dj Chicken feat. Dj Kylling. Denne låten vil nok for alltid minne oss om Nørhalne Cup. Det var en selvfølge at vi kjørte denne mange ganger i årets folketog på 17. mai.

Cup er ikke bare kamper og lange dager på arenaen. Like viktig for opplevelsen og lagbyggingen er det sosiale samholdet vi får ved å reise og bo sammen i 4 dager. Overnatting på lugar og skole er ingen sak med de greie jentene fra J2011. Puffa luftmadrasser og lyssensorer som gikk bananas midt midt på natten er vel ingen problem så lenge alle er løsningsorienterte, hjelper hverandre og er innstilt på at vi skal ha en flott tur. Fredagen spilte vi tidlige kamper og tilbrakte hele ettermiddagen i strålende sol i Fårup Sommerland. Der hadde vi det knallkjekt, og både jentene og mange av de voksne fikk utfordret seg på både høyde og fart i de mange spektakulære karusellene.

Vi rundet av oppholdet med en fells pizzaavslutning før vi busset hjemover mot Hirtshals og ferjen hjem til Norge. En glad, men sliten gjeng ankom Risavika 06.30 søndag morgen etter en helt uforglemmelig tur. Flotte og kjekke sportslige øyeblikk, enormt mye sosialt samvær,

vennskap, latter, dans, god stemning og glede har skapt minner for livet for spillere, trenere, supermødre og famile. Vi gleder oss allerede til neste gang.